kyla

hejsan! idag är det busväder på hög nivå, är faktiskt lite rädd att taket ska blåsa av. det är ju egentligen ingen risk, men det saknas en vindskiva som jag nojjar över. inte kul att gå ut med barnvagnen var det heller, jag älskar vår emmaljunga city cross, men inte i snö! bara hoppas på att vintern inte blir allt för lång, men vi bor ju i norrland så innan mars, april någon gång kan man ju inte drömma om barmark. jag passade på att dra nytta av inspirationen som snön drog med sig och julpyntade lite, det är ju trots allt första advent på söndag. den där mysiga känslan jag brukar få när jag plockar fram adventstakarna uteblev, jag antar att det beror på att vi har haft lampor tända här hemma dygnet runt hela hösten. tänkte göra lite apelsiner med nejlikor och så ska väl hyacinterna slå ut, och såklart ska vi ha en gran, så luktern

a kanske hjälper till med stämningen till slut.

kallt va det ju också ja, imorse när vi klev upp hade inte pannan hunnit med väderomslaget så det var SVINKALLT hemma. Elly blev lite för kall medans hon åt frukost, så vi fick ta fram en extra fläkt och mysa ner oss medans hon fick tillbaka värmen. jag gissar på att det är vårat svala sovrum som gjort att lillgumman sovit dåligt några dagar, för nu har hon både filt och täcke och sover bättre än senaste veckan. ibland är det bara så enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0